امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

                                                به نام هستی بخش بی همتا

در طول قرن بيستم روابط عمومي به طور مدام به يك شغل سازمان يافته مبتنی بر توسعه ی  تخصص ها بدل  شد. ساخـتارهاي ارباب رجوع و نمـايندگي ها وظايفی را مشخـص نمود كه از  توسعه ی تخصص ها منتج می  شد.

امروزه ما به اين تخصص ها به چشم وظايف می نگريم، اما روابط عمومی قرن بيست و يک بسيار  پيچيده تر از  روابط عمومی هاي قبل از آن است و تحولات فراگير دنيای معاصر مسئوليت های  بيشتری را متوجه كارگزاران  روابط عمومی مي كند.

مهارت فنی، دانش و مهارت تخصصی، سوابق تجربی موفق، توانمندی های فردی نظير پژوهش افكار عمومی،  اخلاق و منش متناسب با حرفه ی روابط عمومی، احساس تعهد نسبت به سازمان  و جامعه از ويژگی هايی  است كه به مدير روابط عمومی كمک می كند تا بر اساس آن بتواند  موفقيت لازم را در پيشبرد اهداف  سازمانی محقق نمايد. گرچه مجموعه ی وظايف يک روابط  عمومی به روش های كليشه ای دنيای ارتباطات و تبليغات ختم نمی شود و هرگز نمي توان آنها را محدود و محصور در يک سری برنامه ها كرد، اما روابط عمومی برای وصول به موفقيت سازمانی،  نبايد بدون برنامه حركت كند، بلكه بايد هدفمند، منظم و قاعده مند باشد تا بتواند در راستای انجام  وظايف، موفقيت حاصل نمايد.

 کیماس نوروزی پور